ابوالحسنی پژوهشگری تیزبین در رصد كردن معرفت بود
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، حجت‌الاسلام 'علی‌اكبر رشاد' در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: مرحوم منذر دیده‌بانی بیدار بود و وصفی كه او را از دیگران ممتاز می‌كرد این بود كه وظیفه‌شناس بود و بی‌تفاوت نبود.

وی ادامه داد: مرحوم ابوالحسنی دیده‌بانی بیدار بود و وصفی كه او را از دیگران ممتاز می‌كرد، ثابت قدمی وی بود و این امتیاز در تمام آثار وی مشهود است.

حجت الاسلام رشاد به تمركز علمی مرحوم منذر اشاره كرد و توضیح داد: ابوالحسنی مانند ما نبود كه یك روز به فلسفه، روز دیگر به تاریخ و روزهای دیگر در مورد سیاست بنویسد. چون تمركز در یك حوزه موجب تولید علم می‌شود و تمركز او بر حوزه معین و دفاع از حریم اهل بیت (ع)‌ در نهایت به دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی منجر ‌شد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: حجت‌الاسلام ابوالحسنی دانشمندی دلسوز، پژوهشگری محقق، زاهدی پیراسته و یك روحانی وارسته بود كه به شدت از مقامات و مظاهر دنیوی بریده و همه عمر را به تحقیق، پاسداری از حریم اهل بیت(ع)، استقلال و هویت ایرانی و گفتمان انقلاب اسلامی سپری كرد.

یادواره علمی حجت الاسلام علی ابوالحسنی، نویسنده توانا، محقق و مورخ تاریخ معاصر به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی روز گذشته با سخنرانی اساتید تاریخ و بزرگان فرهنگ و اندیشه همچون 'علی اكبر ولایتی'، 'رضا داوری اردكانی'، حجت الاسلام و المسلمین 'محمدعلی جاودان'، 'موسی حقانی' و 'موسی نجفی' برگزار شد.

یادواره مقام علمی مرحوم استاد علی ابوالحسنی،‌با همكاری موسسه مطالعات تاریخ معاصر، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، خانه مشروطه اصفهان، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، كانون اندیشه جوان، مركز پژوهش‌های فرهنگی اجتماعی صدرا، موسسه تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق(ع)، بنیاد امام رضا(ع) و حوزه علمیه امام رضا(ع)، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی ابوالحسنی -منذر- از نویسندگان و مورخان فعال بود كه در سال 1334 در تهران متولد شد و پس از گذراندن تحصیلات كلاسیك و ورود به دانشگاه، با تشویق اطرافیان خود تحصیلات حوزوی را برای فعالیت های علمی خود برگزید.

نگاهی به اصل ولایت فقیه، میعاد با استاد مطهری شهید راه تطهیر سیمای فرهنگ اسلامی از زنگار غرب‌زدگی و شرق زدگی،‌ تحلیلی از نقش سه‌گانه شهید شیخ فضل‌الله نوری در نهضت تحریم تنباكو، تراز سیاست؛ جلوه‏هایی از سیاست و مدیریت شیخ انصاری و سیاهپوشی در سوگ ائمه نور (ع)، ریشه‏های تاریخی و مبانی فقهی از آثار به جای مانده از این محقق و نویسنده است.

مراسم شب هفت این دانشمند وارسته فردا پنجشنبه -یازدهم اسفند- بعداز نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا، خیابان صفاییه قم برگزار خواهد شد.

فراهنگ**1003**





:: برچسب‌ها: طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: