آیت الله سبحانی: كاركرد مساجد نباید به برگزاری نماز جماعت خلاصه شود
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید عصر سه شنبه در دیدار حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی كانون های فرهنگی هنری مساجد كشور افزود: متولیان مساجد باید كاری كنند كه درهای مساجد در غیر ساعات برگزاری نماز جماعت به روی مردم باز باشد.

وی اظهار داشت: اكنون كه فساد در دنیا زیاد شده است در تعالیم امور دینی در مساجد نباید تنها به منبرها تكیه كرد و باید آموزش های قرآنی و فرهنگی برای جوانان در مساجد رنگ و بوی بیشتری داشته باشد.

وی افزود: قرآن، تفسیر و آموزش معارف قرآنی می تواند جوانان را از گرایش به سمت فساد بازدارد.

آیت الله سبحانی افزود: جامعه ای كه قرآن دارد همه چیز خواهد داشت و به همین دلیل در دوران طاغوت می خواستند جامعه را از معارف قرآنی تهی كنند.

وی همچنین از خدمات قرآنی و فرهنگی ستاد عالی كانون های فرهنگی هنری مساجد كشور تقدیر كرد.

دبیر ستاد عالی كانون های فرهنگی هنری مساجد كشور نیز در این دیدار گفت: مساجد جایگاهی بسیار مهم برای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان هستند و جوانان و نوجوانان مهمترین قشر به منظور آموزش و آگاهی بخشی می باشند.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی افزود: ارتقای سطح فعالیت های فرهنگی در مساجد می تواند انقلاب اسلامی را به اهداف خود كه همان اهداف اولیه اسلام است، نزدیك كند.

وی ابراز داشت: دستاورد فعالیت های فرهنگی در دبیرخانه ستاد كانون های مساجد كشور آگاهی بخشی به جوانان و حفاظت از ارزش های انقلاب اسلامی در میان این قشر است.

وی گفت: دو میلیون نفر از نوجوانان و جوانان كشور در قالب 13 هزار كانون فرهنگی و هنری در مساجد كشور زیر نظر ستاد عالی كانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت می كنند.

ارباب سلیمانی افزود: آموزش های قرآنی و فرهنگی مهمترین فعالیت همكاران ما در مساجد به شمار می رود و در این راستا در سال جاری چهار میلیارد تومان كمك هزینه تهیه كتب دینی و كمك آموزشی به كانون های فرهنگی و هنری مساجد كشور ارایه شده است.

7408/ 550/607





:: برچسب‌ها: استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: