نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا به نقل از این نهاد، ماهواره هلندی 'ان.اس.اس-14' امروز چهارشنبه با یك موشك روسی 'پروتون-ام' از پایگاه فضایی بایكانور در قزاقستان به فضا پرتاب شد.

بر پایه این گزارش، ماهواره با موفقیت در مدار مورد نظر قرار گرفته و ارتباط آن با ایستگاه های زمینی برقرار شده است.

ماهواره 'ان.اس.اس-14' برای ارائه خدمات مخابراتی در محدوده جغرافیایی اروپا، غرب آفریقا و قاره آمریكا به فضا پرتاب شد.

روسیه از توانمندی های فضایی خود برای ارائه خدمات به كشورهای دیگر و پرتاب ماهواره های آنها استفاده می كند.

اروپام/2242**518



:: برچسب‌ها: مردم , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 481
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'مرتضی بختیاری' در پایان جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: گشت های مشترك بازرسی با هماهنگی سازمان حمایت از مصرف كنندگان و تولیدكنندگان در حال اجرا است و به طور قطع تقویت نیز خواهند شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینكه قیمت كالاها و خدمات مشخص است، مشكلی در برخورد قاطع و سریع با گرانفروشان وجود ندارد.

سیام** 9012**9129**2026



:: برچسب‌ها: مردم , هاوایی , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 468
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

'غلامرضا ركنی ' روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با هدف پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی از این كارت و ایجاد اطمینان و آرامش در میان فعالان اقتصادی اجرایی شده است.

وی اظهار داشت: بر روی كارت های بازرگانی هوشمند امضا بصورت دیجیتال تعبیه شده كه می تواند جلوی بسیاری ازسوء استفاده های احتمالی را بگیرد.

ركنی اضافه كرد: دارنده كارت هوشمند مسئولیت قانونی تمام فرایندهایی كه روی كارت انجام می شود را بر عهده دارد و همین امر موجب شفافیت مطلوبی در فضای اقتصادی كشور خواهد شد.

وی گفت: تسریع در خدمات رسانی به فعالان اقتصادی كشور و كاهش حضور فیزیكی آنان برای انجام امور از دیگر مزایای كارت بازرگانی هوشمند است.

وی یادآورشد: مرحله اول این طرح در البرز به عنوان پایلوت كشوری اكنون آغاز شده و كارشناسان مربوطه بصورت همزمان نسبت به صدور كارتهای جدید و تمدید كارت های پیشین فعالان اقتصادی اقدام می كنند.

سرپرست معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان البرز گفت : یكی ازمهمترین موضوعات تعریف شده دراین طرح تسریع در امور اداری و ارائه بهینه خدمات به دارندگان كارت های بازرگانی درسراسر كشور است .

وی اظهار امیدواری كرد: اجرای آزمایشی این طرح در البرز به گونه ای انجام شود كه تمام افراد بهره مند از كارتهای بازرگانی بتوانند با رضایت خاطر در پیوستن به این طرح پیشقدم شوند.

ركنی گفت: كارت هوشمند برای تمام فعالان اقتصادی كه دارای كارت بازرگانی دفترچه ای هستند، صادر می شود .

وی افزود: سیستم هوشمند این كارت به گونه ای طراحی شده كه مشخصات فردی و تمام فعالیتهایی اقتصادی دارنده آن روی این كارت ذخیره می شود و به راحتی از طریق كارت خوانهایی كه در محل های مختلف تعبیه شده قابل دسترسی است.

ركنی افزود: كارتهای بازرگانی هوشمند مانند گذشته از طریق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن صادرشده و توسط سازمان صنعت ، معدن وتجارت مورد تایید نهایی قرارمی گیرد.ك/3

7413/ 692



:: برچسب‌ها: تابستان , عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 526
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

26 بهمن 1367

در اعتراض به انتشارات كتاب آیات شیطانی از سوی هیات دولت و با تایید امام‌‌خمینی(ره) امروز در سراسر كشور عزای عمومی اعلام شد.

26 بهمن 1357

امام خمینی(ره) در جمع بازرگانان، اصناف و پیشه وران اعتصابی بار دیگر ضمن تشكر از ملت انقلابی بر پایان اعتصاب ها تاكید كردند.

26 بهمن 1357

25 نفر از سر سپردگان ارتش در یك دادگاه انقلابی در مدرسه رفاه با حضور اعضای خانواده شهدای انقلاب اسلامی محاكمه شدند و حكم صادره همان روز اجرا شد.

26 بهمن 1326

'علی سهیلی' نخست وزیر 'محمدرضا پهلوی' تحت تعقیب قضایی قرار گرفت. اتهام وی دخالت در انتخابات دوره چهاردهم مجلس شورای ملی بود او تنها نخست‌وزیری بود كه در دیوان عالی كشور محاكمه و تبرئه شد.

26 بهمن 1303

بدنبال تصویب مجلس شورای ملی، فرماندهی كل قوا از 'احمدشاه' سلب و به 'رضاخان' سردار سپه واگذار شد.

اطلاع**9131**1717



:: برچسب‌ها: به من , رودخانه , برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 584
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

'كاظم فرهمند' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی افزود: بر اساس برنامه پنجساله پنجم توسعه و مصوبه سال 1388 مجلس شورای اسلامی مقرر شده بود، 10 درصد یارانه كودهای شیمیایی به كودهای آلی و زیستی اختصاص یابد.

وی با بیان اینكه استفاده مداوم كودهای شیمیایی سلامت جامعه را به خطر می اندازد، اظهار داشت: در قانون بهره وری بخش كشاورزی، تولید كودهای آلی و زیستی و جایگزینی آن با كودهای شیمایی مورد تاكید قرار گرفته است.

نماینده مردم بافق، مهریز، ابركوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: سالانه یارانه زیادی برای واردات كودهای شیمیایی اختصاص می یابد، در صورتی كه اگر بخشی از این بودجه به تولید كودهای آلی و زیستی تعلق بگیرد می تواند علاوه بر ایجاد زمینه تولید كودهای آلی و زیستی در كشور، نقش موثری در تولید محصولات سالم نیز داشته باشد.

وی افزود: لایحه بودجه امسال درخصوص اختصاص بودجه 10 درصدی به كودهای آلی و زیستی به طور كامل مطالعه نشده است، اما به طور مسلم در كمیسیون كشاورزی بر اختصاص این بودجه تاكید خواهد شد.

فرهمند با اشاره به اینكه برای تولید محصولات سالم كشاورزی استفاده از كودهای آلی و زیستی یك ضرورت است، تاكید كرد: سالانه باید رقم یارانه كودهای آلی و زیستی افزایش یابد تا با تولید این نوع كود، زمینه اشتغال بیشتر و تولید محصول سالم در كشور فراهم شود.

اقتصام**9186 **1561



:: برچسب‌ها: حیوانات , نشان , باند ,
:: بازدید از این مطلب : 484
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا، بخش زایمان بیمارستان 'فلورانس نایتینگل' در دوسلدورف، بطور كامل با تصاویر و تبلیغات مربوط به تیم فوتبال این شهر پوشیده شده و از در و دیوار و سقف اتاقها گرفته تا تخت و كمد و حمام نوزادان و همچنین وسایل بیمارستانی، با نمادهای مختلفی از این باشگاه فوتبال تزئین شده است.

فورتونا دوسلدورف یكی از تیم های قدیمی و سنتی فوتبال آلمان است كه در دهه 70موفق ظاهر شد و فوتبال خوبی به تماشاگران ارائه كرد. این تیم امسال در لیگ دسته دوم بوندس لیگا حضور دارد.

در چارچوب این اقدام جالب و ابتكاری،هر نوزادی كه در این بیمارستان متولد می شود از روز تولد تا 5 سال به عنوان عضو افتخاری این باشگاه ثبت نام می گردد كه این عضویت در سالهای بعدی با ابراز علاقه والدین قابل تمدید خواهد بود.

مدیران بیمارستان همچنین هدیه ای به نوزاد می دهند كه شامل یك كلاه قرمز با آرم باشگاه ،لباس فوتبال نوزادی مربوط به تیم، گهواره، كفش، جوراب و پیش بندی كه روی آن این جمله نوشته شده است، 'فوتبالیست با استعداد آینده'.

'دومنیك گارسیا پیز' رییس بخش زایمان بیمارستان فلورانس نایتینگل، می گوید: در این بیمارستان همه تا اندازه ای دیوانه فوتبال هستند و كاركنان تقریبا هر روز بخشی از اوقات بیكاری خود را به بازی و یا تماشای فوتبال اختصاص می دهند.

اولین نوزاد كه در طول یكسال آغاز فعالیت این بیمارستان در زایشگاه فوتبالی آن بدنیا آمده، در تاریخ 10 فوریه 2011 به عضویت باشگاه درآمد و جالب اینكه، جد پدری این نوزاد یكی از بنیانگذاران باشگاه دوسلدورف آلمان بوده است.

فورتونا دوسلدوف در سال 1895 تاسیس شده است.

به گفته دكتر گارسیا، این مادران هستند كه تصمیم می گیرند نوزاد خود را كجا بدنیا آوردند اما استقبال از بیمارستان ما در ماههای اول بقدری بود كه در طول نیم ساعت 6 ثبت نام برای بدنیا آوردن نوزاد انجام شد.

به گفته ' تام كاستر' سخنگوی این باشگاه، درحال حاضر حدود 600 نوزاد آلمانی عضو باشگاه نوزادان دوسلدورف هستند كه می توانند در آینده سرمایه های خوبی برای فوتبال این باشگاه و همینطور آلمان باشند.

در 9 ماهه اول تاسیس، بیش از 300 نوزاد در بخش نوزادان این بیمارستان متولد شده است.

اروپام** 2051** 1701



:: برچسب‌ها: فرمت مربع , سگ ,
:: بازدید از این مطلب : 490
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

معاون امور ورزش بانوان اداره كل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایشگاه 40 طرح لباس ویژه بانوان در رقابت های برون مرزی از رشته های مختلف به نمایش درآمده است.

سارا موسوی فرید ادامه داد: لباس‌های ورزشی طراحی شده، متناسب با شئونات اسلامی بانوان برای شركت در مسابقات بین‌المللی طراحی و تولید شده است.

وی اظهار كرد: لباس‌های طراحی‌ شده، علاوه‌ بر اینكه باعث رعایت كامل حجاب‌ اسلامی می‌شود هیچ تاثیر منفی در عملكرد ورزشكاران ندارد و مانع فعالیت‌های آنان نمی‌شود.

موسوی گفت:این لباسها دارای حجاب مخصوص ورزشكاران است و هدف از طراحی آن حمایت و تشویق مسلمانانی كه با مشكل حجاب در جامعه غربی مواجه هستند، بوده است.

وی ادامه داد: این لباس ها نشان می دهد كه زنان با وجود حجاب می‌توانند در تمام فعالیت‌های زندگی اعم از ورزشی، كار و دیگر امور آزاد و بدون تنگنا مشاركت كنند.

6120/587



:: برچسب‌ها: تصویر ,
:: بازدید از این مطلب : 464
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، اركستر زهی چنگ به سرپرستی'كاوه كشاورز' در سال 1380 به صورت كوارتت زهی و از بین هنرجویان نمونه آموزشگاه تشكیل شد.

عمده فعالیت این گروه اجرای موسیقی در كنسرت های هنرجویی بود كه با افزایش تعداد نوازندگان، این كوارتت به یك 'آنسامبل مجلسی' تبدیل شد و اكنون با گذر زمان تعداد نوازندگان این اركستر توسعه یافته است.

از ویژگی های این اركستر كه آن را نسبت به سایر اركسترها متمایز می كند آن است كه تمامی نوازندگان توسط یك شخص و با یك زبان واحد آموزش دیده اند و به خاطر نوع تعلیمات خاص، توانایی این اركستر براساس نوع اجرا و با استفاده از نوازندگان میهمان در بخش های مختلف مانند سازهای ایرانی و گروه های بادی و كوبه ای به انواع مختلفی از آنسامبل تبدیل می شود.

اركستر زهی چنگ پیش از این در بزرگداشت استاد علی تجویدی در دانشگاه تهران، در شیراز و كنسرت موسیقی كلاسیك با اجرای دو كنسرتو پیانو از موتسارت، رومانس از سیلبوسو سرناد زهی الگارد نیز به اجرای برنامه پرداخته است.

این گروه 25 نفره متشكل از سازهایی چون ویولن، ویولا، ویولن سل، تار، سه تار، نی و كنترباس هستند و در بخش جنبی جشنواره به اجرای برنامه پرداختند.

گروه زهی چنگ، قطعاتی چون 'نی نوا' ساخته حسین علیزاده، درآمد ماهور(آواز و اركستر) ساخت كاوه كشاورز، چهارمضراب ماهور ابوالحسن صبا و پیش درآمد ماهور درویش خان را اجرا كردند.

ضمن آنكه تصنیف 'مرغ سحر' كاری از مرتضی نی داود با شعری از ملك الشعرای بهار از دیگر بخش های این اجرا بود.

بیست وهفتمین جشنواره موسیقی فجر تا 28 بهمن ماه ادامه دارد.

فراهنگ ** 9173 ** 1071



:: برچسب‌ها: لا , ساحل , سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 553
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

سرهنگ ' همایون شریفی ' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: بر اساس این محدودیتها تردد موتورسیكلت از ساعت 12 ظهر روز پنجشنبه مورخ 27 بهمن ماه الی ساعت 23 روز جمعه 28 بهمن ماه سال جاری از محورهای كرج – چالوس ، هراز ، فیروزكوه و بالعكس ممنوع است .

وی اضافه كرد: تردد انوع تریلر و كامیون از محورهای كرج – چالوس و هراز نیز كماكان ممنوع است.

شریفی اظهار داشت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 16 الی 22 روز جمعه 28 بهمن ماه از كرج تا دهانه شمالی تونل كندوان در استان البرز به منظور تخلیه بار ترافیكی ممنوع است .

وی گفت: همچنین تردد كلیه كامیون ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 13 الی 22 روز پنجشنبه 27 بهمن ماه و ساعت 8 الی 22 روز جمعه 28 بهمن ماه سال جاری از محور هراز ممنوع است.

وی ممنوعیت تردد كلیه تریلرها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 15 الی 20 روز های پنجشنبه و جمعه مورخ 27 و 28 بهمن ماه سال جاری از تهران به سمت قائم شهر و بالعكس را از دیگر محدویت های ترافیكی اعمال شده ذكر كرد.

استانهای تهران و البرز دارای سه هزار و 459كیلومتر محور ارتباطی بوده كه 904كیلومتر ان بزرگراه و آزادراه وبقیه راههای اصلی ، فرعی و روستایی است.ك/3

7413/ 692



:: برچسب‌ها: تابستان , فرانسه , غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 490
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)،'علی سنگینیان' با بیان اینكه از ابتدای سال جاری تا كنون حجم معاملات بورس تهران حدود 19 هزار میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: این آمار تقریبا برابر با حجم معاملات سال گذشته بورس اوراق بهادار است با این تفاوت كه سال گذشته بخش عمده ای از معاملات مربوط به جابه جایی سهام عمده بود.

وی ادامه داد: به علاوه در سال 90 از حجم معاملات سهام عدالت هم كاسته شد، بنابراین در مقایسه ای منطقی، شاهد افزایش معاملات سرمایه گذاران هستیم. از طرفی حجم معاملات خرد و بلوك كه توسط سهام­داران حقیقی انجام می­شود، بیش از 44 درصد افزایش داشته است.

سنگینیان افزود: از ابتدای امسال 49 میلیارد و 390 میلیون سهم به ارزش 150 هزار و 74 میلیارد ریال به صورت خرد و بلوك در بورس اوراق بهادار معامله شده است.

معاون ناشران شركت بورس گفت: با توجه به این آمار، كل معاملات امسال تا اواسط بهمن ماه جاری، معادل آمار معاملات سال 89 بوده است، اما از نظر جزییات در معاملات خرد و بلوك شاهد افزایش حجم معاملات بوده ایم.

اقتصام** 9141**1319



:: برچسب‌ها: بچه ها , باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 529
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا از بیروت،شیخ'نعیم قاسم'معاون دبیركل حزب الله لبنان روز سه شنبه در مراسمی در بیروت با اشاره به هجوم علیه محور مقاومت گفت: چون محور مقاومت امروز در برابر هجوم گسترده توطئه دشمنان قرار گرفته، از این رو به طور طبیعی درموضع دفاع از خود قرار دارد.

وی افزود:رژیم صهیونیستی باحمایت آمریكا و غرب همچنان به تهدیدهای خود علیه ایران و كشورهای مقاوم منطقه ادامه می دهد ولی هنگامی كه مقاومت سخن از دفاع از خود در برابر توطئه های خارجی به میان می آورد،در معرض سیل انتقادها و واكنش ها قرار می گیرد.

نعیم قاسم با اشاره به پیروزی های درخشان مقاومت در منطقه تصریح كرد: مقاومت به لطف خدا و با وجود نیروی اندك و كثرت دشمنان توانست علیه رژیم صهیونیستی پیروز شود و حماسه بزرگی را در منطقه خلق كند.

نعیم قاسم با اشاره به نفوذ شعارهای مقاومت درمیان مردم منطقه افزود: مقاومت از طرح شعارهای خود میان مردم منطقه ابایی ندارد چراكه این شعارها میان مردم و دوستداران مقاومت رخنه كرده و مردم با شعارهای آنان آشنایی كامل پیدا كرده اند.

معاون دبیركل حزب الله گفت: سطح موفقیت های مقاومت به جایی رسیده كه حتی مورد سئوال و پرسش دشمنان قرار گرفته است.

نعیم قاسم با اشاره به آمادگی مقاومت در برابر بروز هرگونه جنگ احتمالی در آینده تصریح كرد:مقاومت در بالاترین سطح آمادگی خود به سر می‌برد و اگر این آمادگی نبود،رژیم صهیونیستی اینك به صورت آشكار وارد خاك و خانه ما شده بود و به كشتار و قتل مردم دست می زد.

معاون دبیركل حزب الله تأكید كرد:ما امروزه از سوی استكبار جهانی كه از رویارویی نظامی با مقاومت درمانده ،با به راه انداختن جنگ نرم در معرض خطر بزرگی قرارگرفته ایم.

وی با اشاره به نقش رسانه های سرسپرده در نشر اخبار دورغ علیه مقاومت گفت: رسانه های سرسپرده دنیا امروز در تلاش هستند حقایق مقاومت را از دیده افكار عمومی مردم جهان پنهان كنند و حقایق را گونه ای دیگر به مردم جهان معرفی كنند ولی ما نباید فریب این گونه توطئه ها را بخوریم.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به اوضاع داخلی لبنان ادامه داد:با توجه به رویدادهای منطقه، ما به وجود ثبات و استقرار در لبنان ایمان داریم و در جهت ایجاد آن تلاش می كنیم.

وی افزود:حفظ لبنان از تهدیدها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی از اولویت های مهم مقاومت است.

نعیم قاسم با توجه به اوضاع جاری منطقه گفت:آمریكا سعی می كند سوار بر موج انقلاب های منطقه،پایان این انقلاب ها را به نفع خود تمام كند ولی مردم بیدار منطقه می كوشند خود را از شر توطئه های آمریكا و رژیم صهیونیستی در امان نگه دارند.

از سوی دیگر سید 'هاشم صفی الدین' رییس شورای اجرایی حزب الله نیز طی مراسمی در بیروت با اشاره به توطئه غرب و برخی كشورهای عربی علیه كشورهای مقاوم منطقه گفت: برخی از كشورهای عربی با وجودحمایت های گسترده كشورهای غربی در ضربه زدن به مقاومت در منطقه، دچار شكست شده اند.

وی با اشاره به پیشرفت های علمی ایران افزود: درحالی‌كه نظام های دیكتاتور منطقه، مردم خود را در جهل و نادانی نگه داشته اند، جمهوری اسلامی ایران، نور معرفت و علم را در میان ملت خود گسترش داده است.

خاورم*2023**1030



:: برچسب‌ها: دریا , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 466
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

'اسماعیل كوثری' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد ادعاهای اخیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: دو برداشت را می توان از انفجارهای جلوی سفارتخانه های رژیم اشغالگر قدس در كشورهای گرجستان و هند داشت. یكی از برداشت ها می تواند بدین گونه باشد كه آنان برای مظلوم نمایی در افكار عمومی دست به ساختن چنین سناریوهایی زده اند.

وی گفت: معتقدم جمهوری اسلامی ایران اگر نیت ضربه زدن به رژیم اشغالگر قدس را داشته باشد، مطمئنا بسیار قویتر از این اقدام ها عمل كرده و وارد میدان می شود.

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: برداشت دوم می تواند اینگونه باشد كه چون افكار عمومی و مردم كشورهای مختلف با جنایات و خباثت های رژیم اشغالگر قدس آگاه بوده و از آنان متنفر هستند، شاید دست به چنین اقدامی زده اند.

كوثری یادآور شد: آنان (رژیم صهیونیستی)به دلیل روشنگری كه جمهوری اسلامی ایران در افكار عمومی ایجاد كرده خشمگین بوده و ادعا می كنند كه این آگاه سازی ایران عامل تحریك افراد ضد صهیونیستی سراسر دنیا است .

وی اظهار داشت: مسوولان رژیم اشغالگر قدس در این شرایط به جای اینكه ایران را محكوم كنند، باید فكری به حال خودشان كرده و تغییر رفتار دهند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همیشه در راستای اطلاع رسانی جنایات استكبار جهانی و صهیونیست ها پیشگام بوده و ما نیز تا آخرین نفس این سیاست را دنبال خواهیم كرد.

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: بر همین اساس در مورد این سناریوی اخیر نیز هر چه در توان داریم سعی در روشنگری خواهیم كرد تا بار دیگر چهره آنان را به جهانیان بشناسانیم.

كوثری خاطرنشان كرد: آنان از تفكر حضرت امام خمینی(ره) و گفتمان مقام معظم رهبری ضربه خورده و تحقیر شده اند، بر همین اساس سعی در محكوم ساختن ایران دارند.

وی اظهار داشت: مسوولان نظام باید با بررسی این سناریوها و روشنگری در محاكم عمومی كه بهترین حالت اطلاع رسانی به ملت ها است، آنان (مقام های صهیونیستی)را محكوم كنند.

گزارمیز**9187**1542



:: برچسب‌ها: نیویورک , پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 513
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

'علیرضا خلیلی نیا' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به وضعیتی كه در جدول داشتیم كسب سه امتیاز بازی برابر راه آهن برای ما مهم و حایز اهمیت بود كه با تلاش بازیكنان به آن رسیدیم.

وی اظهار داشت: هیات مدیره باشگاه برای قدر دانی از تلاش بی وقفه بازیكنان در این بازی برای هر كدام از بازیكنان و كادر فنی تیم ملبغ پنج میلیون ریال پاداش در نظر گرفته است.

سخنگوی باشگاه نفت آبادان گفت: البته تلاش بازیكنان بیشتر از این پاداش ارزش دارد اما این رقم با توجه به بضاعت مالی باشگاه در نظر گرفته شد.

خلیلی نیا افزود: این پیروزی به ما كمك كرد تا سه شكست پیاپی قبلی را فراموش كنیم و به آینده امیدوارتر شویم.

گزارش دیگر ایرنا حاكیست: مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان پس از پیروزی روز گذشته تیم فوتبال نفت برابر راه آهن از تماشاگران آبادانی تشكر و قدردانی كرد.

'علی حكمت' افزود: صنعت نفت برابر راه آهن نیاز به سه امتیاز بازی داشت كه با كمك هواداران این پیروزی به دست آمد.

وی اظهار داشت: مجموعه باشگاه صنعت نفت آبادان از هواداران فهیم و مردم با فرهنگ آبادان كه همواره پشتیبان تیم خود در هر شرایطی بوده‌اند تشكر ویژه دارد.

مدیر عامل باشگاه صنعت نفت گفت: از هوادارانی كه دیروز از اوایل دیدار با تیم راه آهن یك صدا و هم دل تیم نفت را تا دقایق پایانی تشویق كردند و سهم بزرگی در كسب این پیروزی دارند، قدردانی می كنیم.

تیم فوتبال نفت آبادان روزگذشته و ازهفته بیست و ششم لیگ برتر موفق شد بانتیجه دو بر یك تیم راه آهن را شكست دهد وبا 33 امتیاز به رده نهم جدول صعود كند.ك/3 7104/641 / 640



:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری , انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 477
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا ، 'عبدالله جلالی' روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با بحث و بررسی های انجام شده در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت كشور، سهمیه و قیمت بنزین تا اطلاع ثانوی تغییر نخواهد كرد و سهمیه ماهانه 60 لیتری بنزین خودروهای شخصی همچنان به قوت خود باقی است.

با تغییر نكردن سهمیه و قیمت بنزین، 60 لیتر سهمیه بنزین اسفند ماه خودروهای شخصی، مطابق ماه‌های گذشته ساعت 24 روز یكشنبه (30 بهمن) به كارت‌های سوخت واریز می‌شود.

همچنین به گفته مدیرعامل شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، عرضه بنزین آزاد در جایگاه های عرضه فرآورده در سراسر كشور ادامه خواهد داشت و در اسفندماه 500 لیتر سهمیه بنزین با نرخ آزاد 700 تومانی در كارت های سوخت خودروها شارژ می شود كه در صورت اتمام سهمیه 400 تومانی قابل استفاده خواهد بود.

هم اكنون حدود 120 میلیون لیتر سهمیه بنزین 100 تومانی در كارت های هوشمند سوخت خودروها موجود است كه با اتمام این سهمیه، دارندگان این كارت ها می توانند از مجموع سهمیه بنزین 400 تومانی خود كه از دوره های پیش در كارت آنها ذخیره شده است، استفاده كنند.

دولت پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، علاوه بر واریز چهارده دوره سهمیه 60 لیتری بنزین 400 تومانی، 60 لیتر سهمیه بنزین 400 تومانی ویژه نوروز 90 و 50 لیتر سهمیه بنزین 100 تومانی در دی ماه سال گذشته، علاوه بر سهمیه رسمی هر دوره در كارت های سوخت شارژ كرده است.

با در نظرگرفتن سهمیه های ویژه بنزین از آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در مجموع 900 لیتر سهمیه بنزین 400 تومانی و 50 لیتر سهمیه بنزین 100 تومانی در هر كارت سوخت شارژ شده است كه با فرض وجود حدود 18 میلیون كارت سوخت در دست مردم، از ابتدای اجرای این قانون درمجموع حدود 17 میلیارد و 100 میلیون لیتر بنزین یارانه ای و نیمه یارانه ای در كارت های سوخت خودروها شارژ شده است.

خبر تكمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.

اقتصام**9189**1319



:: برچسب‌ها: سفر , هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 475
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

تشییع جنازه یکی از قربانیان خشونت دولتی در بحرین

روزنامه تایمز چاپ لندن، امروز (سه شنبه) در اولین سالگرد تجمع اعتراضی صلح آمیز مردم بحرین، فروش سلاح به حکومت بحرین را در مقاله ای "خیانت رسمی به بهار عربی" توصیف کرده است.

مقاله تایمز که به قلم مهدی حسن، سردبیر سیاسی هفته نامه نیو استیتسمن، منتشر شده؛ بحرین را انقلاب فراموش شده بهار عربی توصیف کرده است و نوشته است که سکوت مقامات بریتانیا در باره سرکوب معترضان در بحرین شرم آور است.

تایمز می نویسد که مردم بحرین یک سال پیش در چنین روزی با الهام از حرکت مردم تونس و مصر در میدان لولو (مروارید) شهر منامه گرد آمدند و از آزادی و اصلاحات دموکراتیک سخن گفتند. اما شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه، امیر بحرین، گویی از حکومتهای لیبی و سوریه الهام گرفت و ابتدا با گلوله مشقی و گاز اشک آور، و سپس با گلوله جنگی و با کمک سربازان سعودی دهها نفر از معترضین را کشت، صدها نفر را مجروح کرد و بدین ترتیب اعتراضها را سرکوب نمود.

تایمز می نویسد که در بحرین یک اقلیت سنی مذهب بر اکثریت شیعه حکومت می کند. صدها نفر در در طول یک سال گذشته در زندانهای آن کشور شکنجه شده اند و هزاران نفر نیز کار خود را از دست داده اند. بیست پزشک و پرستار که به مداوای قربانیان سرکوب سال گذشته پرداخته بودند به حبس بین پنج سال تا پانزده سال محکوم شده اند، علی رغم این که یک هیات مستقل تحقیق گزارش کرد که "اعترافات" آنها تحت فشار و اجبار اخذ شده بود.

به نوشته تایمز، دکتر فاطمه حاجی، پزشکی که در زندان پس از چشم بند زدن و ضرب و شتم مورد آزار جنسی نیز قرار گرفت، به پنج سال حبس محکوم شد.

تایمز می نویسد که سکوت غرب قابل سرزنش است. در اوج کشتارها، شیخ حمد، امیر بحرین، به مراسم عروسی نوه ملکه بریتانیا دعوت شد و ولی عهد بحرین هم در دفتر نخست وزیر بریتانیا مورد استقبال قرار گرفت. بین ماه های جولای تا سپتامبر هم دو میلیون و دویست هزار پوند اسلحه به حکومت بحرین فروخته شد.

تایمز در ادامه می نویسد که از یک سو، روسیه به دلیل حمایت از کشتارهای حکومت سوریه مورد انتقاد قرار می گیرد، اما از سوی دیگر حمایت بریتانیا از حکومت سرکوبگر بحرین با سکوت روبرو می شود.

وزارت امور خارجه بریتانیا ماه گذشته ۲۶ کشور را در یک فهرست ناقضین حقوق بشر قرار داد، اما نام بحرین در این فهرست دیده نمی شد.

تایمز می نویسد که مدافعان حکومت بحرین می گویند که "فقط" ۶۰ نفر از مخالفان در آن کشور کشته شده اند. اما اگر نسبت این ۶۰ نفر را به کل جمعیت بحرین در نظر بگیریم، کشتارهای بحرین در سطحی وسیعتر از مصر و تونس انجام گرفته است.



:: برچسب‌ها: بچه ها , اتومبیل , سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 496
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به همراه یک رزمناو و ناوشکن آمریکایی از تنگه هرمز عبور کرده است

ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن برای دومین‌بار در هفته‌های اخیر بدون حادثه از تنگه هرمز در نزدیکی آب‌های ساحلی ایران عبور کرده است.

این ناو هواپیمابر را یک رزمناو و یک ناوشکن آمریکایی همراهی می کردند.

کسری ناجی، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی که در عرشه ناو آبراهام لینکلن حضور دارد، می‌گوید که همزمان با عبور این ناوگان از نزدیکی آب‌های ساحلی ایران در حوالی جزیره ابوموسی، یک کشتی ایرانی به آن نزدیک شد و تا حدود سه کیلومتری این ناوگان جلو آمد، ولی بعد از آن دور شد.

او گفت که یک ساعت بعد، وقتی ناوگان در حال عبور از دهانه تنگه هرمز بود، یک هواپیمای نظامی نیروی هوایی ایران هم از فاصله‌ای نزدیک پرواز کرد و این کاروان را زیر نظر داشته است.

به دنبال تصویب تحریم خرید نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا، مقامات رسمی ایران تهدید کردند که ممکن است در اقدامی متقابل، تنگه هرمز را مسدود کنند.

برآورد می‌شود که نزدیک به ۲۰ درصد نفت خام مصرفی جهان از تنگه هرمز عبور می‌کند و مسدود شدن این مسیر می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر تحولات بین‌المللی داشته باشد.

خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در عرشه ناو آبراهام لینکلن می‌گوید که این ناو، جایگزین ناو دیگری خواهد شد که هم‌اکنون در دریای عمان مستقر است و پیام این آمدوشدها این است که با وجود تهدیدهای ایران، آمریکا خود را متعهد می‌داند که این شاهراه تجارت جهانی را باز نگه دارد.

کم‌عرض‌ترین بخش تنگه هرمز که در حد فاصل ایران و امارات قرار دارد، ۲۱ مایل دریایی (معادل حدود ۴۰ کیلومتر) عرض دارد.

خبرنگار بی‌بی‌سی می‌گوید که وقتی ناو آبراهام لینکلن در حال عبور از بخش کم‌عرض تنگه هرمز بود، تمام جت‌های جنگنده در عرشه این ناو مستقر بودند، ولی هلی‌کوپترهای نیروی دریایی آمریکا بر فراز آن پرواز می کردند.

او می‌گوید: "به وضوح مشخص بود که عملیات عبور این ناو هواپیمابر از تنگه هرمز با دقت طراحی و برنامه‌ریزی شده است و وقتی سخت‌ترین بخش این عملیات بدون هیچ حادثه‌ای اجرایی شد، خدمه کشتی ابراز خوشحالی کردند".

خبرنگار ما می‌گوید که در طی روز، یکی از نگرانی‌های خدمه آمریکایی حاضر در ناو آبراهام لینکلن این بود که مبادا قایق‌های کوچک، سریع و پرقدرت سپاه پاسداران برای آنها دردسرآفرین شود.

به گفته کسری ناجی، این اتفاق چندبار در حین عبور و مرور کشتی‌های آمریکایی از این محدوده رخ داده بود، ولی روز سه‌شنبه، ۱۴ فوریه، چنین اتفاقی رخ نداد و این ناوگان توانست بدون مزاحمت از تنگه هرمز خارج و وارد دریای عمان شود.

ماه گذشته در زمان عبور این ناو از تنگه هرمز، یک کشتی جنگی فرانسوی و ناوچه نیروی دریایی بریتانیا آن را همراهی می‌کردند.

ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن که برای نزدیک به سه هفته در خلیج‌فارس حضور داشت، همزمان با تحت نظر گرفتن روند عبور و مرور کشتی‌ها از تنگه هرمز و کسب اطمینان لازم از جریان داشتن روند آمدوشد در این آبراه، در عملیات نظامی در افغانستان هم مشارکت می‌کند.



:: برچسب‌ها: اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 485
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis
باراک اوباما و شی جین‌پینگ

انتظار می رود شی جین‌پینگ رئیس جمهور آینده چین شود

شی جین پینگ معاون رئیس جمهوری چین که انتظار می رود رهبر این کشور شود، در سفری به واشنگتن از سابقه حقوق بشر کشورش دفاع کرده است.

آقای شی روز سه شنبه در جریان مراسم نهار در وزارت خارجه آمریکا گفت که چین در ۳۰ سال اخیر دستاوردهای "عظیمی" در زمینه حقوق بشر داشته اما افزود "البته همیشه جا برای بهبود هست."

به گفته مقام ها آقای شی و باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا درباره تجارت و مساله واحد پولی و همچنین موضعگیری چین در قبال بحران سوریه گفتگو کردند.

آقای اوباما در دیدار با شی جین پینگ همچنین گفت "حیاتی" است که واشنگتن روابط قوی با پکن را حفظ کند.

آقای شی هم گفت امیدوار است که دیدارش تفاهم و دوستی متقابل میان دو قدرت را تقویت کند.

انتظار می رود که آقای شی، ۵۸ ساله، جانشین هو جین تائو رئیس جمهوری فعلی این کشور شود. آقای جین تائو باید امسال از رهبری حزب کمونیست و در سال آینده از ریاست جمهوری بازنشسته شود.

آمریکا و چین بر سر تجارت، واحد پولی و حقوق بشر اختلاف نظر دارند. ماه گذشته وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه توسط چین - و روسیه - باعث خشم مقام های آمریکایی شد.

آقای شی که تا پایان هفته در آمریکا خواهد بود گفت "تبادل نظری بی پرده" در زمینه حقوق بشر با جو بایدن، همتای خود، و هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا داشته است.

او گفت: "من تاکید کردم که چین طی سی و اندی سال قبل از زمان اصلاحات و گشایش، دستاوردهای عظیم و قابل تشخیصی در زمینه حقوق بشر داشته است."

او اضافه کرد: "البته وقتی نوبت به حقوق بشر می رسد، همیشه جا برای بهبود هست."

اظهارات او مشابه نقطه نظرهای یک سال قبل هو جین تائو رئیس جمهوری چین در جریان سفر به واشنگتن است.

سفر آقای شی همزمان با نگرانی ها در مورد سرکوب تظاهرات در تبت توسط حکومت چین صورت می گیرد. فعالان حقوق بشر هنگام ورود معاون رئیس جمهوری چین، در برابر کاخ سفید تظاهرات کردند.

کیم غطاس خبرنگار بی بی سی در واشنگتن می گوید که برخورد آقای اوباما در این دیدار گرم اما قاطع بود.

واشنگتن در مورد آنچه شیوه های غیرعادلانه و همچنین دستکاری ارزش یوان می داند بر پکن فشار آورده است.

آقای اوباما روز سه شنبه گفت: "ما خواهان کار با چین برای اطمینان از این هستیم که وقتی نوبت به نظام اقتصاد جهانی می رسد همه به قوانین مسیری که در آن حرکت می کنیم احترام می گذارند. این شامل اطمینان از یک جریان متوازن تجاری نه فقط میان آمریکا و چین بلکه در همه جهان است."

آقای اوباما افزود: "در مورد مسائل حیاتی مثل حقوق بشر همچنان تاکید خواهیم کرد که به اهمیت شناسایی آرزوها و حقوق همه مردم اعتقاد داریم."

او همچنین از افزایش همکاری اقتصادی با آمریکا تمجید کرد و گفت همه مسائل باید از طریق گفتگو حل شود "نه حفاظت گرایی".

به گفته یک مقام آمریکایی که از او نام برده نشد، آقای اوباما به طور خصوصی به آقای شی گفت که از وتوی قطعنامه سوریه توسط چین مایوس است.

طلوع سیاسی

شی جین پینگ

شی جین پینگ در پنتاگون مورد استقبال قرار گرفت

معاون رئیس جمهوری چین در ادامه روز سه شنبه در پنتاگون با لئون پانه تا وزیر دفاع آمریکا دیدار کرد.

آقای شی و آقای پانه تا در آغاز دیدار کمی صحبت کردند اما به سوالات خبرنگاران پاسخ ندادند.

آقای بایدن که سال گذشته برای آشنایی با همتای چینی خود به پکن رفته بود، در این سفر رسما میزبانی از آقای شی را بر عهده دارد.

سفر آقای شی جین پینگ زمانی انجام می شود که تنش‌ها بین ایالات متحده آمریکا و چین در جبهه‌های مختلفی رو به افزایش است.

در برخورد با بحرانهای اخیر خاورمیانه نیز دو کشور در نقطه مقابل هم قرار داشته‌اند.

آقای شی پیش از سفر به آمریکا در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست گفت که تجربه ۴۰ سال اخیر نشان می دهد که روابط خوب دو کشور چین و ایالات متحده آمریکا به نفع هر دو کشور است.

آقای شی درباره ناخرسندی آمریکا از "پایین نگه داشتن ارزش پول چین در برابر دلار" می‌گوید که کشورش در این زمینه "قدم‌های موثری" برداشته است.

او در عین حال گفته که امیدوار است آمریکا به خواسته‌های مشروع کشورهای آسیایی احترام بگذارد.

آقای شی رسما ً در ۱۸ اکتبر سال گذشته میلادی به سمت قائم مقام کمیسیون مرکزی نظامی چین انتخاب شد، سمتی که هو جین تائو، رئیس جمهور فعلی چین تا پیش از رسیدن به مقام دبیر کلی حزب کمونیست و متعاقبا ً کسب مقام ریاست جمهوری در اختیار داشت.

با این انتصاب، انتظار می رود که شی جین‌پینگ ۵۸ ساله، در سال جاری میلادی به عنوان دبیر کل حزب کمونیست چین انتخاب شود و سال آینده کرسی ریاست جمهوری را به دست آورد.

از ماه‌ها پیش، طلوع ستاره اقبال سیاسی آقای شی توجه رسانه های غربی را هم به خود جلب کرده است، تا جایی که ماهنامه بریتانیایی New Statesman آقای شی را در رتبه چهارم بانفوذترین مردان جهان قرار داده است.

در راستای تلاش چین برای جلب دوستی مخاطبان جهانی که به "دیپلماسی لبخند" مشهور است، آقای شی قرار است به ایالت آیوا هم سری بزند، جایی که او ۲۷ سال پیش، هنگامی که یک مقام معمولی دولت چین بود، به آن سفر کرده بود.

شهر لس آنجلس در ساحل شرقی آمریکا نیز در دستور سفر آقای شی قرار دارد.



:: برچسب‌ها: نور ,
:: بازدید از این مطلب : 560
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

حمید درخشان سه شنبه شب در آستانه دیدار تیمش مقابل داماش گیلان در گفت و گوی تلفنی با ایرنا افزود: هدف اصلی من حفظ سهمیه شاهین در رقابت های لیگ برتر و قهرمانی این تیم در جام حذفی است و در گام نخست كسب امتیاز از این دیدار خارج از خانه برای ما حیاتی است.

وی یادآور شد: عمده ترین مشكل تیم ما در دیدار با داماش مصدومیت پنج بازیكن شاخص است كه پزشكان تیم به دنبال آماده كردن حداقل سه نفر از آنها هستند.

سرمربی شاهین اضافه كرد: در نبود پورخسروانی و لك چیرا حضور پتروویچ، تنهایی و عزیزمحمدی برای بازی فردا در هاله ای از ابهام است.

وی ادامه داد: هر چند حضور انصاریان در خط دفاعی یك فرصت مناسب برای ترمیم این خط است اما به دلیل آماده نبودن این بازیكن نمی توانیم در دیدار با داماش از او استفاده كنیم.

درخشان از دور جدید تعطیلات لیگ به عنوان یك فرصت مناسب برای سلامت و بازگشت مصدومان شاهین یاد كرد و گفت: این شرایط به تیم كمك می كند كه با روحیه ای مضاعف لیگ را دنبال كنیم.

دیدار تیمهای شاهین بوشهر و داماش گیلان ساعت 30/15 روز چهارشنبه در ورزشگاه شهید عضدی رشت برگزار می شود. ك/3

7203/539/607



:: برچسب‌ها: استرالیا , نور , سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 475
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا و به نقل حبرگزاری'كانیوز'، در پی مخالفت ازبكستان با خارج كردن تجهیزات نظامی سربازان آمریكایی و ناتو مستقر در افغانستان از خاك خود، فرمانده حمل و نقل نظامی ارتش آمریكا در حال شناسایی مسیری مناسب برای خروج نیروهای خود در سال 2014 از این كشور است.

'ویلیام م. فریزر سوم'روز گذشته(دوشنبه)در چارچوب سفر منطقه ای خود به آسیای مركزی وارد شهر دوشنبه شده بود.

وی در دیدار با ژنرال 'شیرعلی خیراللهف' وزیر دفاع و ژنرال 'شیرعلی میرزا'فرمانده نیروی مرزبانی تاجیكستان درباره كمك این كشور به ترانزیت تجهیزات،سوخت، مواد غذایی و داروی مورد نیاز نظامیان آمریكایی و ناتو مستقر در افغانستان از خاك این كشور مذاكره كرد.

دولت ازبكستان علت مخالفت خود در این زمینه را احتمال قاچاق مواد مخدر و تسلیحات هنگام عقب نشینی نظامیان غربی از افغانستان و همچنین نبود تجهیزات مناسب در اختیار گمرك این كشور برای بازرسی قطارهای حامل این تجهیزات عنوان كرده است.

پیشتر رسانه های ازبكستان مدعی شده بودند، آمریكا قصد دارد در قالب طرح جدیدی و به بهانه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، سلاح و كمك برای جلوگیری از عبور غیر قانونی از مرزهای مشترك افغانستان و ازبكستان، نظامیان خود را در این مناطق مستقر كند.

در همین ارتباط كارشناسان امنیتی و نظامی آمریكا با كمك به نیروهای نظامی و انتظامی ازبكستان، طرح جدیدی را آغاز كرده‌اند كه بنا به ادعای واشنگتن با اجرای آن، گام مهمی در تقویت امنیت مرز مشترك 137 كیلومتری ازبكستان و افغانستان در زمینه جلوگیری از تردد شبه نظامیان، قاچاق مواد مخدر و سلاح بین دو كشور برداشته خواهد شد.

آساق**ه.ص**1558



:: برچسب‌ها: بریتانیا , خانه , واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 494
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

دكتر 'غلامرضا معصومی' روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در اراك افزود: در حال حاضر یكهزار و 978 پایگاه اورژانس و پیش اورژانس در كشور فعال است كه تعداد آن تا پایان امسال به دوهزار پایگاه می رسد.

وی توضیح داد: بر اساس تكالیف تعیین شده در برنامه توسعه كشور، در قالب پوشش فراگیر باید در سطح كشور دو هزار و 197پایگاه اورژانش و پیش اورژانس راه اندازی می شد كه به دلیل كمبود نیروی انسانی و اعتبارات این مهم محقق نشده است.

وی، حوزه فوریت های پزشكی و اورژانس را پرچالش ترین بخش درمان دانست، گفت: به همین دلیل وزارت بهداشت و درمان نظارت جدی بر اورژانس ها و تقویت امكانات تخصصی آنها در استان های واقع در مسیر ارتباطی اصلی كشور را در دستور كار دارد.

دكتر معصومی خاطر نشان كرد: یكی از چالش های جدی در حوزه فوریت های پزشكی و اورژانس پیش بیمارستانی در كنار كمبود اعتبارات ، جذب نیروهای متخصص در این حوزه است كه با ایجاد مركز تربیت كاردانی فوریت ها در برخی استان های كشور برای حل این معضل اقدام شده است.

وی بیان كرد: درحال حاضر 14هزار نفر در بدنه اورژانس و فوریت های پزشكی كشور فعالیت دارند كه برای جبران كمبود سه هزار نیروی متخصص در این حوزه وظیفه مضاعفی را برعهده دارند.

رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی كشور ادامه داد: با رسیدن تعداد پایگاه های اورژانس كشور به دو هزار واحد تا پایان امسال ، نیروهای متخصص انسانی این حوزه بر اساس استاندارد باید به 21 هزار نفر برسد.

دكتر معصومی اضافه كرد: 12 دانشگاه علوم پزشكی كشور در مدت زمان خاص اقدام به ایجاد امكانات بیمارستان صحرایی در قالب چادر و كانكس كردند كه پاسخگوی نیازهای حوزه سلامت برای مواقع بحران و اضطرار نبود و به همین منظور طرح اتوبوس اورژانس در دستور كار وزارتخانه قرار گرفته است.

وی بیان كرد: یكصد دستگاه اتوبوس آمبولانس با امكانات 12 تخت بستری و تجهیزات درمان سرپایی و جراحی تهیه شده كه از مهرماه امسال كار توزیع آنها در بین استان های كشور آغاز شده است.

رییس مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی كشور عنوان كرد: اصلاح پایه اعتباری اورژانس های بیمارستانی و راه اندازی امداد هوایی با محوریت پایگاه های زمینی بیمارستانی از برنامه های جدی حوزه سلامت در قالب برنامه پنجم توسعه كشور است.

دكتر معصومی اظهار كرد: هم اكنون حدود 15هزار تخت اورژانس و پیش اورژانس بیمارستانی فعال در كشور وجود دارد و تقویت نظارت بر حوزه اورژانس و امكانات این بخش به عنوان پیشخوان و محور اصلی فعالیت های درمانی دنبال می شود.

ك/3 560/559/ 1539



:: برچسب‌ها: موسیقی , عروسی ,
:: بازدید از این مطلب : 600
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،' كامران دانشجو' روز سه شنبه در حاشیه نشست مشترك وزرای علوم و دفاع با روسای دانشگاهها و پژوهشگاههای كشور در جمع خبرنگاران افزود: تكلیف ریاست دانشگاه آزاد باید سریعتر مشخص شود و این به تاخیر انداختن ها به نفع جامعه دانشگاهی نیست.

وی به ارایه گزارش جلسه كمیته منتخب شورای عالی انقلاب فرهنگی با هاشمی رفسنجانی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد در جلسه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره كرد و اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از ارایه گزارش كمیته منتخب دیدار كننده با هاشمی رفسنجانی تصمیمات در رابطه با حكم ریاست دانشگاه آزاد اتخاذ خواهد كرد.

دانشجو خاطر نشان كرد: در جریان جزئیات جلسه كمیته منتخب شورای عالی انقلاب فرهنگی با هاشمی رفسنجانی نیستم ، اما وی شروطی برای امضای حكم رئیس جدید دانشگاه آزاد تعیین كرده است.

به گفته هاشمی رفسنجانی باید دوباره همه كاندیداها در جلسه هیات امنا حضور یافته و برنامه هایشان را اعلام كنند تا رای گیری مجدد انجام شود.

فراهنگ ** 1055** 1355 **



:: برچسب‌ها: شب , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار ایرنا در برلین،در این تظاهرات كه با حضور بحرینی ها و جمعی از اعراب مقیم آلمان مقابل سفارت بحرین برگزار شد، تظاهر كنندگان با دردست داشتن پرچم های بحرین،عكسهایی از كشته شدگان تظاهرات این كشور و كسانی كه مورد آزاد و شكنجه قرار گرفته بودند و همچنین پلاكاردهایی كه شعارهایی در مخالفت با جنایات آل خلیفه بر روی آن نوشته شده بود،سركوب خشونت آمیز قیام مردمی بحرین را محكوم كردند.

تظاهركنندگان همچنین در شعارهای خود ازسیاست ها و رفتار متناقض آمریكا در برخورد با قیام مردم بحرین و دفاع از حاكمان این كشور را محكوم كرد انتقاد كردند.

اعتراض به دخالت آل سعود در امور داخلی بحرین و همكاری نظامیان عربستان با رژیم آل خلیفه دركشتار تظاهر كنندگان از دیگر مواردی بود كه در شعارهای معترضان در مقابل سفارت بحرین در برلین شنیده می شد.

' عقب نشینی تمام مزدوران نظامی خارجی از بحرین'،' انحلال رژیم آل خلیفه'، ' آزادسازی هرچه سریعتر زندانیان سیاسی در بحرین'،' پایان دادن به كشتار و خشونت علیه معترضان ' و 'استقرار دمكراسی و آزادی در بحرین'، از دیگر شعارهای تظاهرات كنندگان بود.

بحرینی های مقیم آلمان همچنین در شعارهای اعتراضی خود،آل خلیفه را قاتل زنان و كودكان خواندند و خواستار مرگ اعرابی كه آنها را 'صهیونیست' می خواندند،شدند.

تظاهر كنندگان بحرینی، اعراب صهیونیست را فاشیست خطاب كردند و شعارهای ضد آمریكایی علیه اوباما و وزیرخارجه این كشور هیلاری كلینتون سر دادند.

'علی السرایی 'رییس گروه موسوم به 'سازمان بین المللی علیه ترور و عدم تعامل دینی' در حاشیه این تجمع اعتراض آمیز به خبرنگار ایرنا، گفت: آل خلیفه باید هرچه سریعتر به خشونت ها و سركوب انقلاب مردمی در بحرین پایان دهد .

وی با اعلام همبستگی با قیام ملت بحرین و آنچه 'مبارزه علیه دیكتاتور حمد بن عیسی آل خلیفه' عنوان كرد، گفت: مردم بحرین برای تحقق عدالت و دستیابی به حقوق قانونی و اجتماعی خود بپا خاسته اند و تا رسیدن به هدف دست از قیام نخواهند كشید.

اروپام ** 2051** 1701



:: برچسب‌ها: نیویورک , روش ,
:: بازدید از این مطلب : 488
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، 'محمدرضا رحیمی' عصر امروز (سه‌شنبه) در جلسه كارگروه تنظیم بازار اظهار داشت: كشور در تولید، بسته بندی و توزیع كالاهایی همچون گوشت، روغن، تخم مرغ، قند و شكر و بسیاری از كالاهای ضروری دیگر از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است.

وی همچنین با اشاره به نزدیك شدن ایام شب عید، بر لزوم نظارت و اشراف دقیق بر وضعیت بازار و نوسانات قیمت‌ها تاكیدكرد.

معاون اول رییس جمهوری همچنین اظهار امیدواری كرد همانند سال گذشته با هماهنگی شورای اصناف و بازرسان تعزیرات حكومتی، امسال نیز شاهد رضایت مردم از وضعیت قیمت‌ها در ایام شب عید باشیم.

رحیمی به اقدامات دولت برای تامین گوشت مورد نیاز كشور اشاره و از اطلاع‌رسانی مطلوب و به‌هنگام صدا و سیما درباره واردات گوشت بسته‌بندی ‌شده و دام زنده تقدیر و تشكر كرد.

وی در ادامه بر ضرورت استمرار و كاهش فاصله زمانی تشكیل جلسات كارگروه تنظیم بازار برای جلوگیری از سوء‌استفاده سودجویان در ایام پایانی سال تاكید كرد و خواستار حضور و تصدی‌گری هرچه بیشتر بخش خصوصی برای تنظیم بازار و حمایت و نظارت دستگاه‌ها و سازمان‌ها از بخش خصوصی شد.

در این جلسه گزارشی در خصوص واردات و تامین گوشت و عرضه گسترده آن با قیمت تعادلی و مطلوب در بازار ارائه شد ضمن آنكه بحث و تبادل نظر در حوزه روغن، علوفه و نهاده‌های دامی از دیگر موضوع‌هایی بود كه با حضور نمایندگان بخش خصوصی این محصولات مطرح و تصمیم‌هایی برای افزایش تولید، تامین و ذخیره آن اتخاذ شد.

سیام*2023*1580



:: برچسب‌ها: عکس ها , سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 470
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

'سید منصور میر ابوطالبی' سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جسد 'مهدی احمدیان' پس از عملیات رها سازی به كاشان انتقال داده شد.

وی افزود: به علت تاریكی هوا، عملیات جستجو توسط گروه های امدادگر متوقف شده و فردا از سر گرفته خواهد شد.

وی خاطر نشان كرد: این عملیات با حضور گروه های امداد و نجات شهرستان های، آران و بیدگل، اصفهان، شاهین شهر، شهرضا، كاشان، نجف آباد و نطنز انجام می شود.

رییس جمعیت هلال احمر كاشان گفت: دو گروه سگ های جستجوگر، یك فروند بالگرد MI1 و یك دستگاه زنده یاب بیورادار نیز در محل حادثه، برای كمك به تیمهای امداد و نجات در محل حادثه حضور دارند.

یك گروه كوهنورد 10 نفره كاشانی در برنامه صعود زمستانه، جمعه گذشته به رشته كوه های كركس نطنز موسوم به 'یال اوره' در ارتفاع دو هزار و 700 متری رفته بودند، كه گرفتار برف، سرما و بهمن شدند.

پنج نفر از این كوهنوردان توسط گروه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر نجات یافتند، جسد دو كوهنورد نیز روز گذشته (دوشنبه) توسط امدادگران پیدا شد، اما از سرنوشت دو كوهنورد دیگر خبری نیست.

قله كركس نطنز با سه هزار و 980 متر ارتفاع در شمال استان اصفهان قرار دارد.

562/607



:: برچسب‌ها: خام , سیاتل , رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 470
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

بگزارش گروه اخبار شب ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،

در جلسه سه شنبه شب شورایعالی انقلاب فرهنگی كه به ریاست دكتر محمود احمدی نژاد برگزار شد،موضوع معرفی رییس جدید دانشگاه آزاد دستور نهایی جلسه امشب بود كه اعضای شورا پس از استماع گزارش هیات پنج نفره ای كه با رییس هیات امنای دانشگاه آزاد ملاقات و درباره امضای حكم رییس دانشگاه آزاد اسلامی با وی مذاكره كرده بودند،تدابیر لازم برای تسهیل و تصویب نهایی انتصاب رییس جدید دانشگاه آزاد را تصویب كردندتا با همراهی اعضای هیات امنا هر چه سریع تر مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی در انتصاب دكتر فرهاد دانشجو به عنوان رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی اجرایی شود.

همچنین در این جلسه و در ادامه دستور جلسات اخیر شورا،مباحث اعضا درباره تحلیل وضعیت فرهنگی كشور مطرح و چالش ها، فرصت ها و تهدیدهای فرهنگی كشور جمع بندی شد و قرار است از جلسه بعد،شورا وارد دستور بررسی مجموعه تدوین شده سند مهندسی فرهنگی كشور شود.

در این جلسه دكتر احمدپور از سوی وزیر علوم نیز برای ریاست دانشگاه مازندران به شورا معرفی و با تصویب اكثریت اعضا به عنوان رییس جدید این دانشگاه منصوب شد.



:: برچسب‌ها: ایتالیا , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 483
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

دكتر 'عباسعلی ناصحی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اراك افزود: مواد روانگردان و محرك ها با دامنه وسیعی از آسیب های جسمی ، روانی ، خانوادگی و اجتماعی همراه هستند و پیشگیری و فرهنگ سازی در این حوزه با كمك سایر دستگاه های اجرایی و رسانه ها باید جدی تر دنبال شود.

وی توضیح داد: برخی داروهای اعصاب و روان و مسكن ها نظیر ترومادول و ریتالین جزو روانگردان ها محسوب می شوند و با سیاست های كنترلی و محدود كننده، عرضه آنها در داروخانه ها ممنوع شده است.

قائم مقام معاون درمان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی در حوزه سلامت روان و اعتیاد خاطرنشان كرد: پروتكل درمانی و پیشگیرانه روانگردان ها در وزارت بهداشت مراحل آخر بازنگری را سپری می كند و به زودی برای اجرا به استان ها ابلاغ می شود.

دكتر ناصحی اظهار كرد: مقوله نظارت بر مراكز ترك اعتیاد و جلوگیری از فعالیت مراكز فاقد مجوز و تهیه برچسب های ویژه برای تشخیص داروهای اصلی از تقلبی و تولید شربت متادون به جای قرص در مقیاس محدود برای كشور از برنامه های وزارت بهداشت در این حوزه است.

وی بیان كرد: هم اكنون هفت هزار تخت روانپزشكی در كشور فعال است كه این رقم با نیاز واقعی فاصله زیادی داشته و باید در قالب راهبردهای برنامه پنجم توسعه گام های اساسی در این حوزه برداشته شود.

ك/3 560/559/ 1539



:: برچسب‌ها: جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 488
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی، 'احمد غلامی' عصر سه شنبه در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح خراسان شمالی اظهار داشت: با اقدامات انجام گرفته توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح، شاهد كاهش ارتكاب به جرم در نیروهای مسلح بوده ایم.

وی از امنیت به عنوان بحثی ضروری و نیاز جامعه یاد كرد كه در قرآن نیز بر اهمیت آن تاكید شده و افزود: نقش نیروهای مسلح در تامین امنیت بسیار مهم است.

مدیر كل عفو و پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: نهاد پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح از سال 76 آغاز به كار كرد و تاكنون حدود 600 مجمع با موضوع های مختلف پیشگیرانه و آسیب شناسانه برگزار كرده است.

غلامی با تاكید بر اینكه هزینه های درمانی همواره از هزینه های پیشگیری، بیشتر است، یادآور شد: باید توجه داشت كه برخی معضلات پس از وقوع، اصلا قابل علاج نیستند.

وی در ادامه با اشاره به نگرانی خانواده ها از اعزام پسران خود به سربازی، گفت: برای رفع این نگاه و ارتقای امنیت، آسیب شناسی بسیار ضروری است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان شمالی نیز دراین مجمع در سخنانی از كاهش 20 درصدی ورودی پرونده ها به این نهاد نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: تاكنون قریب به 40 هزار ساعت نفر آموزش توسط این سازمان ارائه شده است.

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی نیز در این مجمع، نوع نگاه سپاه و بسیج به سربازان را 'مشفقانه' خواند و این شیوه برخورد را در مسیر تربیت بسیار مهم عنوان كرد.

سردار 'حسینعلی یوسفعلی زاده' با بیان اینكه امروز دیگر از خدمت سربازی با عنوان 'اجباری' یاد نمی شود، گفت: سربازان امروز، قشری مجاهد و حافظ امنیت جامعه محسوب می شوند.

فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی، وجود رابطه نزدیك میان فرماندهان و نیروهای وظیفه در چهارچوب قوانین را دارای نقش تربیتی و پیشگیرانه در ارتكاب جرم دانست.

مجمع یاد شده كه با رویكرد پیشگیری از وقوع جرم میان سربازان وظیفه برگزار شده بود، با تشكیل چهار كمیسیون تخصصی فرماندهان و معاونان نیروی انسانی، روسای بازرسی و قضایی، روسای عقیدتی سیاسی و نمایندگی ولی فقیه و نیز كمیسیون رؤسای حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح به كار خود پایان داد. ك/1

626/607



:: برچسب‌ها: سفید , شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 493
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از بنیاد فرهنگی و هنری رودكی، علی راضی با بیان آنكه نمایش یاد شده برداشتی آزاد از 'منطق الطیر عطار' است، افزود: 'در جستجوی تاریخ تولد و انقراض ماموت‌ها' نمایشی است درباره راه رفتن و گذشتن از مسیر‌هاو در این اثر آدم‌هایی را می‌بینیم كه هر كدام از مسیرهای متفاوتی گذشته‌اند و در بزنگاه‌های مختلف به هم رسیده‌اند. این بزنگاه‌ها، تراژدی‌ها، درد‌ها و امیدهای روزگار ما است.

وی استقبال از این نمایش را در سی امین جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر بسیار خوب توصیف كرد و گفت: در دو اجرایی كه در جشنواره داشتیم به‌‌ همان تعدادی كه تماشاگر در سالن حضور داشت به‌‌ همان اندازه نیز پشت ورودی تالار منتظر بودند اما جایی برای نشستن نبود. اكنون خوشحال هستیم كه پس از این استقبال خوب می‌توانیم تعدادی اجرای عمومی برای تماشاگران ایرانی داشته باشیم.

راضی با اشاره به آنكه این نمایش مجموعه مشترك از چند زبان و چند فرهنگ اعم از ایرانی، فرانسوی، آلمانی و مكزیكی است، افزود: نمایش 'در جستجوی تاریخ تولد و انقراض ماموت‌ها' در فرانسه توسط 'مركز ملی تئا‌تر امانویه' و نیز توسط كمپانی علی راضی و 'اپیدور' تولید شده است.

وی خاطرنشان كرد: تولید این اثر از پاییز 1390 آغاز شد و قرار است از بهار 1391 تور اروپایی آن نیز آغاز شود. بدن و تصویرهایی كه بواسطه حضور بازیگر تولید می‌شود، دو عنصر سازنده اثر را تشكیل می‌دهند.

نمایش 'در جستجوی تاریخ تولد و انقراض ماموت‌ها' از روز پنجشنبه به مدت هشت شب و از ساعت 20 در تالار حافظ به صحنه می رود.

فراهنگ ** ا.خ ** 1071



:: برچسب‌ها: تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 636
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا ، سایت ورزشی 'سوپر كره' مصر روز سه شنبه نوشت: پرونده نامزدی قطر برای میزبانی بازیهای المپیك و پارالمپیك 2020 روز دوشنبه در سوئیس به رییس كمیته بین اللملی المپیك ارائه شد.

در آیین تقدیم پرونده درخواست نامزدی قطر برای میزبانی بازیهای یاد شده، سعود بن عبد الرحمن آل ثانی دبیركل كمیته المپیك قطر و نایب رییس شورای برنامه ریزی میزبانی بازیهای المپیك 2020 قطر و برخی از قهرمانان این كشور كه در بازیهای المپیك مدال كسب كرده اند از جمله ناصر العطیه قهرمان تیراندازی ، ندی اركجی قهرمان شنا ، علی الماسی قهرمان معلولین ، طارق فلامرزی مدیر كمیته حقوقی بازیهای المپیك 2020 قطر و محمد عثمان مدیر روابط عمومی این بازیها حضور داشتند.

سعود بن عبد الرحمن آل ثانی دبیركل المپیك قطر در این باره اظهارداشت: بی شك این لحظه تاریخی برای قطر است زیرا در صورت كسب میزبانی این بازیها ، المپیك برای اولین بار در سرزمین عربی و در منطقه خاورمیانه برگزار می شود.

وی افزود: ما برای پیروزی در كسب میزبانی بازیهای المپیك 2020 از ابتداء تا انتها تلاش خود را بكار گرفته ایم و تا زمانیكه بصورت رسمی از سوی كمیته بین المللی المپیك میزبانی قطر اعلام شود نهایت تلاش خود را بكار خواهیم گرفت.

7132**1440



:: برچسب‌ها: روش , حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 470
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

پلیس تایلند می‌گوید فردی که به ظن آنها ایرانی است، در پی انفجار بمبی که به سوی پلیس پرتاب کرده، دو پای خود را از دست داده است.

به گفته یک سخنگوی پلیس تایلند این مرد که به بیمارستان منتقل شده یکی از پنج نفری است که در جریان سه انفجار در یک منطقه پررفت‌وآمد تجاری در بانکوک زخمی شده‌اند.

انفجار اول در خانه‌ای که بنا بر گزارش‌ها سه ایرانی آن را اجاره کرده بودند رخ داده است.

به گفته پلیس بعد از این انفجار دو مرد از این خانه فرار کرده‌ و و بمب دیگری را به سوی یک تاکسی که حاضر به توقف برای آنها نشده پرتاب کرده‌اند.

چندی پیش سفارت آمریکا در بانکوک نسبت به احتمال وقوع حمله تروریستی در این شهر هشدار داده بود.

بعد از این هشدار پلیس تایلند یک مرد لبنانی را در پی یافتن مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت بمب دستگیر کرد.



:: برچسب‌ها: سرگرمی , ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'سیدزمان حسینی' امروز(سه شنبه) در آیین گشایش چهارمین كنفرانس نیروگاه های برق در محل پژوهشكده نیرو، گفت: در زمان حاضر 14 نیروگاه حرارتی و آبی تحت پوشش برق منطقه ای استان تهران قرار دارد كه شامل پنج نیروگاه آبی به ظرفیت 316 مگاوات و 9 هزار و 950 مگاوات نیروگاه حرارتی است.

وی اظهار داشت: عملیات ساخت نیروگاه سیكل تركیبی دماوند نیز در دست اجرا قرار دارد كه پیش از زمان اوج مصرف برق تابستان وارد مدار می شود.

مدیرعامل شركت برق منطقه ای استان تهران سپس درباره چهارمین كنفرانس نیروگاه های برق، گفت: این كنفرانس با نظارت انجمن مهندسین برق و الكترونیك ایران و به همت شركت برق منطقه ای تهران برگزار می شود.

وی شعار اصلی این كنفرانس را تولید مطمئن و اقتصادی انرژی الكتریكی اعلام كرد و افزود: محورهای اصلی این كنفرانس شامل آموزش و توسعه سرمایه های انسانی، بهداشت و ایمنی و محیط زیست، افزایش بازده و مدیریت مصرف، انرژی های تجدیدپذیر و تولید پراكنده، بهره برداری و تعمیرات، تجهیزات الكتریكی، حفاظت، كنترل و ابزار دقیق و شیمی، مواد و خوردگی است.

وی وظیفه و نقش اساسی شركت برق منطقه ای تهران را در این كنفرانس هماهنگی و برنامه ریزی و اجرای كنفرانس در چارچوب سیاست گذاری های مورد نظر عنوان كرد.

اقتصام**2021**1601



:: برچسب‌ها: جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 511
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،'محمدرضا سرشار' - رهگذر-روز سه شنبه در همایش داستان كوتاه در پژوهشكده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی افزود: از ابتدای انقلاب تاكنون شاهد لحظه های انفجاری و زودگذر در تحولات سیاسی و اجتماعی هستیم و معمولا وقتی داستان نویسان بخواهند این رویدادها را در قالب داستان های بلند و رمان درآورند، گاهی سال ها وقت لازم است و این مساله باعث می شود تا داستان نسبت به شعر از تحولات زمان عقب بماند.

وی ادامه داد: شعر پس از انقلاب از این نظر خوب درخشید و هیچ رویداد و فراز مهمی بعد از انقلاب رخ نداده كه ده ها شعر ارزشمند درباره آن سروده نشده باشد و گاهی با فاصله چند روز و حتی در همان روز شعری سروده می شد.

رهگذر با بیان اینكه اقتضای داستان آن نبوده كه زود بتواند عكس العمل نشان دهد، افزود: داستان كوتاه از آن نظر كه اندكی به شعر و غزل شباهت هایی دارد، می تواند در این لحظه های تاریخی نقش آفرینی كند و به تصویر وقایع بپردازد، همچنانكه در قضیه فتنه سال 88 نویسندگان جوان ما رو سفید از آب درآمدند.

این نویسنده حوزه ادبیات داستانی، همگرایی داستان كوتاه و فیلمنامه را یكی از ضرورت های امروزی دانست و گفت: داستان كوتاه بیشترین شباهت را به فیلمنامه دارد و بسیاری از فیلم های خوب سینمایی از داستان های كوتاه گرفته می شود. اگر نویسندگان احساس می كنند كه كتاب هایشان خوانندگان كمتری دارند، بهتر است با سینماگران همكاری كنند و آثار خود را در قالب فیلم ارایه كنند.

سرشار پیشینه داستان در دنیا را بیش از شش هزار سال عنوان كرد و گفت: داستان كوتاه از اوایل قرن نوزدهم در آمریكا بوجود آمد اما صحیح نیست كه بگوییم داستان را از غرب آموخته ایم. چون به اعتقاد بسیاری از كارشناسان، تمام ملت های كهن و دارای پیشینه فرهنگی از سابقه داستان برخوردار هستند.

وی با بیان اینكه نخستین قالب هنری كه توسط انسان شكل گرفته قالب داستان است، به تاثیرهای داستان اشاره كرد و یادآورشد: احساس لذتی پاك و توام با غنا یكی از تاثیرات مهم داستان است و تاثیر دیگر آن انتقال تجارب است.

این نویسنده از عبرت گیری به عنوان یكی دیگر از نتایج داستان یاد كرد و گفت: قرآن كریم عبرت گیری را به عنوان یك اصل برای داستان قرار می دهد و گاهی عبرت در قالب جملات كوتاه است و به همین دلیل داستان قالبی مناسب برای آشنا كردن توده مردم با معارف الهی است.

وی با بیان این كه از دوره مشروطیت به بعد در زمینه داستان دچار تغییر ذائقه شده ایم، گفت: داستان های گذشته ما داستان های درون مایه محور هستند در حالی كه داستان های بعد از این دوره تحت تاثیر فرهنگ اومانیستی غرب، شخصیت محور هستند.

سرشار گفت: همچنین داستان های گذشته گرایش به ایجاز داشتند مانند گلستان سعدی كه حتی نمی توانید یك كلمه به نثر سعدی اضافه كنید اما اكنون گرایش به تفصیل دارند و می توان دهها صفحه را از داستان حذف كرد،بدون این كه خللی ایجاد شود.

وی تاكید كرد: با مراجعه به متون كهن ادبی خودمان باید تعریف جدیدی از داستان ارایه دهیم. چه بسا گرایش جدیدی نسبت به داستان های كوتاه تر ایجاد شود.

همایش یك روزه داستان كوتاه را بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان در در پژوهشكده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار كرد .

فراهنگ**1003**



:: برچسب‌ها: زرد , کودک , مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 491
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis
بحرین

پلیس بحرین به سوی معترضان گاز اشک‌آور شلیک کرد

نیروهای امنیتی بحرین به سوی معترضانی که در آستانه سالگرد اعتراض‌های دموکراسی‌خواهانه، به طرف میدان مروارید منامه در حرکت بودند، گاز اشک‌آور شلیک کرد.

معترضان می‌خواستند در میدان مروارید منامه، پایتخت بحرین جمع شوند. جایی که مرکز تجمع‌های سال گذشته آنها بود.

هزاران نیروی ضد شورش و نیروهای امنیتی دیگر بحرین در سراسر این کشور پخش شده‌اند.

از یک سال پیش تا کنون، اعتراض‌ها در بحرین دست کم ۶۰ کشته به جا گذاشته است.

رویترز از بحرین گزارش می دهد که در روز دوشنبه معترضان تا دو کیلومتر به سوی میدان مروارید رفتند که با شلیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های لاستیکی پلیس متوقف شدند.

بعد از شلیک گاز اشک آور، یکی از معترضان به نام نادر عبدالامام که با عده‌ای دیگر از دوستانش پناه گرفته بودند، گفت: "ما از پا نمی‌نشینیم."

او گفت که اعتراض‌های مردم بحرین یک ساله شده و شاید یک سال دیگر یا بیشتر این اعتراض‌ها ادامه داشته باشد.

معترضان در بحرین از اکثریت شیعه مذهب این کشور هستند. آنها خواهان نظام پادشاهی مشروطه در کشور هستند.

خانواده سلطنتی بحرین، سنی هستند.

هرچند حکومت بحرین می گوید که تغییراتی در سیستم کشور داده شده است اما مخالفان این تغییرات را کافی نمی دانند.

با بالاگرفتن اعتراض‌های جهانی نسبت به اعمال خشونت در بحرین، پادشاه این کشور یک گروه مستقل را مامور پی‌گیری مسائل کرد که نتیجه تحقیق آن گروه این بود که در سرکوب مخالفت‌ها، نیروهای دولتی خشونت به خرج داده اند و زندانیان در آن کشور شکنجه شده اند.

سال گذشته معترضان در میدان مروراید بحرین دست به اعتراض زدند و در آخر، این نیروهای عربستان سعودی و دیگر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بودند که توانستند معترضان را از آنجا بیرون کنند.



:: برچسب‌ها: به من , خورشید , مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 584
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، 'محمد ناصری' روز سه شنبه در نشست خبری یازدهمین جشنواره كتاب سال شهید حبیب غنی‌پور درمورد سیر داوری آثار گفت: روند داوری با خرید كتاب توسط جشنواره شروع می شود و تمامی آثار منتشره در سال 89 از سوی خانه كتاب بررسی و درنهایت انتخاب و روی میز داوری قرار می گیرد.

وی افزود: از میان این آثار 443 عنوان اثر منتشره در سال 1389 در شش

گروه 'كودك، 'نوجوان'، 'داستان بلند و رمان دفاع‌مقدس'، 'زندگینامه داستانی دفاع‌مقدس'، 'داستان كوتاه' و 'داستان بلند و رمان آزاد' برای داوری انتخاب شدند.

ناصری اضافه كرد : از میان 75 اثر ارزیابی شده در بخش كودك، 10 اثر به مرحله نهایی راه یافتند كه در نهایت 4 اثر با عناوین كرم سه نقطه، این سر دنیا آن سر دنیا ، فیل آبی و خواب و هندوانه ها به عنوان نامزد های این بخش معرفی شدند.

در بخش نوجوان نیز 107 اثر مورد داوری قرار گرفت كه 8 اثر به مرحله پایانی راه پیدا كرد كه در نهایت اثاری با نامهای هستی ، دختری با روبان سفید ، من و درخت سبز و عاشقانه های یونس به عنوان نامزد این بخش معرفی شدند.

ناصری اضافه كرد: در بخش زندگینامه داستانی دفاع‌مقدس هم از میان 34 عنوان كتاب، 6 اثر به عنوان نامزد معرفی شدند و در نهایت همین شش اثر منتخب این بخش خواهد بود و اسامی آنها به زودی اعلام خواهد شد.

وی در مورد آثار بخش 'داستان كوتاه' نیز گفت : در این بخش 112 عنوان كتاب مورد داوری قرار گرفتند كه 4 مجموعه به مرحله نهایی راه پیدا كرد كه عناوین آنها نیز بزودی اعلام می شود.

ناصری در مورد آثار داوری شده در بخش 'داستان بلند و رمان آزاد' گفت : از میان 85 اثر داوری شده در بخش رمان با موضوع آزاد شش اثر با عناوین 'شاه‌ بی شین' نوشته محمدكاظم مزینانی، 'تفنگ‌ پدر بر بام‌های تهران' نوشته حسن بهرامی، 'گل سنگ' اثر سیدهاشم حسینی، 'بی‌بی گل' نوشته نادر وحید، 'خلوت مدیر' نوشته علی اكبر والایی و 'ایراندخت' كاری از بهنام ناصح به عنوان نامزدهای دریافت جایزه كتاب سال شهید غنی‌پور معرفی شدند.

ناصری در ادامه در مورد قول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از آثار برگزیده این جشنواره گفت : در مراسم اختتامیه دوره دهم اعلام شد كه از هر كتاب برتر این جشنواره 3 هزار نسخه خریداری می شود ، جشنواره شهید غنی‌پور، تشكیلاتی مسجدی است و حقوق بگیر هیچ نهادی نیست. تنها مراحل داوری بر عهده برگزار كنندگان است و پیگیری مساله مطرح شده برعهده ناشران این اثار است ، جشنواره غنی‌پور ساز و كاری برای پیگیری این مباحث ندارد خوب است رسانه ها این موضوع را پیگیری كنند.

وی در مورد جوایز این دوره گفت : امسال برای اثر برگزیده 3 میلیون تومان و برای آثار تقدیری یك و نیم میلیون جایزه نقدی در نظر گرفته شده است.

ناصری در پایان گفت: اثار برگزیده و شایسته تقدیر روز اول اسفند ماه ساعت 16 با حضور جمعی از خانواده شهدا معرفی می شوند.

'امیرحسین فردی ' از موسسان این جشنواره به بیان شكل‌گیری جشنواره كتاب سال شهید حبیب غنی‌پور پرداخت و گفت: متاسفانه حق ادبیات در حوزه رسانه ادا نشده است. اصحاب رسانه باید ظرفیت ادبیات را بیش از این نشان دهند.

فردی با بیان اینكه این جشنواره هیاتی و مسجدی است افزود : پشتیبانی برخی نهادها از این رویداد فرهنگی نه تنها بر استقلال آن اثر نداشته ،‌ بلكه انتخاب آثار برتر نشانگر توجه به سلایق مختلف داوران در چارچوب مشخص جشنواره است.

وی گفت: جلسات قصه‌نویسی شورای داستان‌نویسی مسجد جوادالائمه(ع) و شهید حبیب‌ غنی‌پور به ما یاد داد كه به نظرات و نوآوری دیگران احترام بگذاریم.

نشست خبری یازدهمین جشنواره كتاب سال شهید حبیب غنی‌پور، امروز با حضور محمد ناصری دبیر یازدهمین جشنواره و امیر حسین فردی مدیر مركز آفرینشهای ادبی حوزه هنری و یكی از موسسان این جشنواره و اهالی رسانه در حوزه هنری برگزار شد.

فراهنگ **1630**1588



:: برچسب‌ها: هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 463
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

بنا بر گزارش ایرنا، پور پزشك در این مقاله اشاره می‌ كند كه فرهنگ و تمدن تاریخی و درخشان ایران به واسطه دخالت استعمار خارجی و استبداد داخلی دچار انحطاط و اضمحلال شده بود.

وی تصریح كرد: انقلاب اسلامی 1979 واكنشی به این وضعیت نابسامان تاریخی بود، انقلابی كه ایرانیان را از حاشیه به متن كشاند و در پی احیای هویت واقعی ایرانیان بود.

مقاله ادامه می‌ دهد: این رخداد سبب شد تحولات پی در پی چه در حوزه تئوریك و چه در عرصه عمل در سطح منطقه و جهان رخ دهد.

پورپزشك در مقاله می‌ افزاید: در عرصه تفكر واندیشه، این انقلاب منجر به تجدید نظر فیلسوفان وتحلیلگران صاحب ‌‌نام در تئوری های رایج شد و در عرصه عمل، تحولات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی مختلفی رخ داد .

سرپرست رایزنی فرهنگی‌ تصریح كرد: نهضت‌ها و حركت‌های زیادی با الهام‌گیری از انقلاب ایران پا به عرصه وجود نهادند یا اینكه به حركت خود سرعت بخشیدند.

مقاله ادامه می‌ دهد: با انقلاب اسلامی ایران به طور كلی چهره جهان دگرگون شد و مناسبات دیگری برقرار گردید و امروزه نیز تاثیر این حركت عظیم در بیداری ملتها وجنبش های اجتماعی همچون فلسطین، لبنان، مصر، تونس و... قابل مشاهده است .

در ادامه مقاله ضمن تاكید برضرورت تحلیل ریشه ها و عناصر سازنده انقلاب اسلامی به عنوان الهام بخش جنبش های عدالت طلبانه در سطح جهان بویژه جنبش های بیداری اسلامی، تجدید نظر صاحبنظران مطرح غربی در تئوری های خود كه عاجز از تحلیل و فهم این رویداد عظیم و تغییرات ناشی از آن بودند و همچنین تاثیرات معنوی و فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه منطقه ای و بین المللی مورد بررسی قرار گرفته است.

این مقاله همچنین در سایت .ajintem بازتاب یافته است

از سوی دیگر سایت جامعه مسلمانان مالاگا در جنوب اسپانیا نیز در گزارشی به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مشاركت میلیونی مردم ایران را در دفاع از انقلاب اسلامی منعكس نمود .

اروپام /1234** 1514



:: برچسب‌ها: درختان , حزب , رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 502
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'محمدرضا مخبر دزفولی' در مراسم رونمایی از كتاب 'ذخیره خوارزمشاهی' اظهار داشت: تلاش داریم تا این كتاب كه اكنون به ثبت ملی رسیده است را در فهرست جهانی نیز به ثبت برسانیم.

وی افزود: سید اسماعیل جرجانی نویسنده كتاب ذخیره خرمشاهی اولین دانشمند علوم پزشكی است كه كتاب مرجع علمی را به زبان فارسی نوشته است.

مخبردزفولی ادامه داد: تاریخ شناسان بسیاری در مورد تمدن اسلامی اظهار نظر كرده اند كه یكی از آنها ادوارد براون است كه می گوید: مسلمانان ملاك تمدنی بودند و در میان همه دانشمندان تمدن اسلامی، ایرانیان نقش درجه یك داشتند و اگر سهم ایرانیان را در تولید علم دوره تمدن اسلامی از مجموعه تمدنی آن دوره خارج كنید آن گاه زیباترین بخش آن را حذف كرده اید.

وی با بیان اینكه ایران اسلامی پرچمدار تحول علمی در دنیای جدید خواهد بود، گفت: سهم ما اكنون در تولید علم جهانی در بخش های مختلف بیش از یك و دو دهم است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: كارهای تمدنی ارزشمندی در دهه اخیر در كشور صورت گرفته و این موج ادامه نهضت نرم افزاری است كه رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاكید فراوان دارند.

وی با بیان اینكه بدون نشان دادن كارهای تمدنی به نسل جوان نمی توان دست به انجام فعالیت های ریشه دار زد، افزود: كشورهایی كه هویت جدی ندارند به طور تصنعی هم كه شده سعی در هویت سازی دارند.

مخبردزفولی ادامه داد: این در حالی است كه كشور ما دارای هویت است اما كسانی كه بتوانند در این راه گام بردارند، بسیار اندك هستند.

وی افزود: پرداختن به این مقوله در دهه های اخیر در كشور مورد توجه قرار گرفته و اكنون در كتاب های دوره های راهنمایی و متوسطه یكی از مفاخر تمدنی ایران و حوادث تاریخ ایران و اسلام به دانش آموزان معرفی می شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینكه اكنون چهار دانشكده طب سنتی در كشور مشغول فعالیت هستند، اظهار داشت: عده ای از متخصصان علوم پزشكی در ابتدا باور نداشتند كه طب سنتی بتواند تا این اندازه پیشرفت كند اما اكنون این مساله را پذیرفته اند.

وی افزود: اكنون دانشجوی دوره های تخصصی از سوی دانشكده های طب سنتی پذیرش می شود و ما در زمینه تنوع گیاهان دارویی در ردیف چهارم در دنیا قرار داریم.

مراسم رونمایی از كتاب 'ذخیره خوارزمشاهی' نوشته 'سید اسماعیل جرجانی' كه به كوشش 'حسن تاج بخش' ترمیم و با همت شورای عالی انقلاب فرهنگی چاپ شده، امروز با حضور مسوولان در دانشگاه تهران رونمایی شد.

فراهنگ 1883**1588



:: برچسب‌ها: استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 472
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

الخطیب در مصاحبه كوتاهی با روزنامه اردنی ' الدستور ' تصریح كرد كه او به هیچ وجه با این پیشنهاد موافقت نكرده است زیرا این مساله كاملا مبهم وغیر واضح است .

وی توضیحات بیشتری در این خصوص نداد .

نبیل العربی دبیركل اتحادیه عرب پیشنهاد كرده بود كه الخطیب به عنوان فرستاده ویژه این اتحادیه در سوریه مشغول به كار شود و در این راستا روز یكشنبه با وی در قاهره دیدار و گفت و گو كرد .

مترجمام ** 2041 **1369



:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس , هندوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 465
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از بسیج صدا و سیما، 'علی اصغر جعفری' رییس بسیج صدا و سیما در جلسه شورای سیاستگذاری قرارگاه رسانه ای راهیان نور افزود: این مجموعه در 13 قسمت تولید می شود.

وی با بیان اینكه تصویربرداری سریال نوروز 91 آغاز شده است، افزود: این مجموعه تلویزیونی طنز مخاطبان را هرچه بیشتر با فضای معنوی و اهداف بلند دفاع مقدس و راهیان نور و تاثیرات معنوی آن آشنا می سازد.

جعفری ادامه داد: راهیان نور اتفاقی سالهاست در كشورمان انجام می شود و انعكاس رویدادهای آن راهی برای مقابله با تهدیدات نرم دشمن است.

وی تاكید كرد: اگر بتوان در ذهن مخاطبان تصویر خوبی از سفرهای راهیان نور ارایه و معرفی شایسته ای از عظمت و دلاوریهای فرزندان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس ترسیم كرد، كار بسیار بزرگی انجام شده است.

مشاور رییس سازمان صدا و سیما امید، آگاهی، اخلاق و دین را از اساسی ترین نیازهای جامعه دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی این چهار عنصر را جزو اساسی ترین ماموریت های صدا و سیما دانسته اند كه این عناصر در راهیان نور متجلی است.

جعفری با بیان اینكه ظرفیت تولیدی بسیج صداوسیما نسبت به سال گذشته 9 برابر افزایش داشته است، گفت: هم اكنون در حال پشت سر گذاشتن مرحله طرح و نگارش بیش از 10 سریال هستیم كه برخی از آنها در مرحله تحقیق و نگارش، تولید و تصویربرداری، پیش تولید و بعضاً آماده كلید خوردن هستند.

وی گفت: ساخت حدود 15 فیلم تلویزیونی از دیگر تعهدات بسیج صدا و سیما است كه در مراحل پیش تولید و تولید هستند.

مشاور رییس سازمان صدا و سیما ادامه داد: بالغ بر 20 اثر مستند و 30 اثر موسیقایی و سرود در دستور كار برنامه سازی بسیج صدا و سیما قرار دارد كه در فرصت مناسب درباره هر یك از این آثار اطلاع رسانی مناسب صورت می گیرد.

فراهنگ 2025**1588



:: برچسب‌ها: دریا , آسیا , نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 544
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

این روزنامه سوری در شماره روز سه شنبه خود در سر مقاله ای با عنوان ' توطئه چینی آشكار' نوشت : دمشق مواضع حاكمان قطر و عربستان را در ارتباط با سوریه كه در راستای منافع آمریكا و اسراییل است به حساب مردم قطر و عربستان نمی گذارد.

الثوره با تاكید بر این كه پیام ما به مردم این دو كشور این است كه حقیقت را درك كنند ، افزود : قطر و عربستان به تجاوز خود علیه سوریه ادامه می دهند و هر گامی كه علیه این كشور بر می دارند ، كینه توزانه است .

هر روز كه می گذرد توطئه ، دروغ گویی و سیاه نمایی آنها بیشتر و بیشتر می شود و برخی معتقدند كه این آخرین حد توطئه آنان است ولی آنان بار دیگر بر دامنه توطئه های خود با وجود ناكامی فراوان اضافه می كنند.

این روزنامه با اشاره به موضع گیری های اخیر قطر و عربستان در ارتباط با سوریه افزود : این كشورها به صورت روز افزون بر دامنه اقدامات خود علیه سوریه برای خونریزی بیشتر ادامه می دهند و اكنون سوال این است كه پایان اقدامات آنها چه زمانی و كجا خواهد بود؟

الثوره با اشاره به خراب كردن پل های پشت سر خود از سوی عربستان و قطر در ارتباط با سوریه افزود : آنها اصرار دارند كه راه بازگشتی برای خود باقی نگذارند و شاید یافتن پاسخ این سوال كه اقدامات قطر و عربستان به كجا ختم خواهد شد ،نیازمند تلاش زیادی نیست .

قطر و عربستان اعتبار و حیثیت سیاسی خود را گرو گذاشته اند و این اقدام آنان مانند هزینه كردن پول های نفتی در ارتباط با فعالیت های تروریست ها در سوریه است .

این كشورها از همه برگ های خود در ارتباط با سوریه استفاده كرده اند و چیزی برای لحظه نجات خود در زمان آشكار شدن حقیقت و كنار رفتن ابرها باقی نگذاشته اند.

قطر و عربستان در مقطع كنونی با استفاده از همه امكانات و توانایی های سیاسی ، مالی ، تبلیغاتی و تروریستی خود برای توطئه چینی علیه سوریه استفاده و از همه گروه های تروریستی موجود برای ورود به این كشور و اقدامات علیه نظام سوریه حمایت می كنند.

اكنون امری كه به صورت صد در صد روشن و آشكار شده است ، خیانت و توطئه چینی آنان علیه سوریه و این كه هیچ راه بازگشت و فراری نیز در مقابل قطر و عربستان وجود ندارد.

این دو كشور همچنین در مقطع كنونی با توجه به ناكامی های خود با وجود تلاش های فراوان علیه سوریه دچار مشكل شده اند و ضمن از دست دادن كنترل ، هر روز آرامش خود را بیش از گذشته بر هم می زنند تا جایی كه هنگام سخن گفتن در شبكه ها تلویزیونی دست و پای آنان به لرزه می افتد.

در چنین وضعیتی می تواند هرگونه اقدام جنون آمیز را از سوی قطر و عربستان در ارتباط با سوریه انتظار داشت و این جنون سیاسی ، ناكامی و ناامیدی نیز می تواند آنان را به مسیرهایی كه مورد نظرشان نیست ، بكشاند.

قطر و عربستان می توانند در نهایت كینه از همه افراد مسلح ، تروریست ، تكفیری و گمراه شده خود و همچنین نهادهای بین المللی و منطقه ای برای رسیده به اهداف مورد نظر در سوریه استفاده و آخرین تیرهای خود را نیز به سوی این كشور پرتاب كنند ولی در صورت اندكی درنگ در ارتباط با سوریه می توانند در مسیرهایی قرار گیرند كه باب آنها هنوز در مقابلشان باز نشده است .

این روزنامه سوری با توصیه به دوحه و ریاض برای آزمایش نكردن صبر و بردباری سوریه در برابر ناملایمات ، نوشت : اگر مراجعه به سازمان های بین المللی تا این حد آسان و مسیر است چرا تاكنون در همه این سال ها هیچ اقدامی علیه اسراییل از سوی این كشورها انجام نشده است و یا در صورت انجام ناكام مانده است .

از نظر سوریه هیچ جای شك و شبهه وجود ندارد كه این كشورها حتی برای یك روز نیز نمی توانند علیه اسراییل اقدامی انجام دهند و جرات این كار را نیز ندارند و نخواهند داشت و این امر هم از آنجا ناشی می شود كه طرح و توطئه آنان علیه سوریه با طرح های اسراییل همخوانی و در مسیر قرار دارد.

الثوره در پایان با تاكید بر این كه لحظه پیروزی برای سوریه نزدیك شده است، افزود: قطر و عربستان بارها توطئه علنی خود را علیه سوریه به علت نقش آن در محور مقاومت اعلام كرده اند و پرونده جنگ سال 2006 ( جنگ 33 روزه لبنان) میلادی بهترین شاهد برای چنین دیدگاهی است .

خاورم**ا.ا**1436**1609



:: برچسب‌ها: مردم , هندوستان , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 521
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

حجت الاسلام فومنی در عین حال اظهار امیدواری كرد كه شورای نگهبان با تایید صلاحیت دیگر داوطلبان رد صلاحیت شده كه اعتراض خود را كتبا اعلام كرده اند؛ فضا را پرنشاط تر از قبل كند و فضای مشاركت حداكثری را پیش از پیش فراهم آورد.

سیام**9121**2026



:: برچسب‌ها: کلیسا , کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 494
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()